Milyen csempe való padlófűtésre? Burkoló, kontra burkolat.

Az alábbi történetet már egy másik blogomban egyszer már publikáltam, de most megint aktuálissá vált, ezért döntöttem úgy hogy itt is megosztom veletek.

Nagyon kedves ügyfeleimmel esett meg a történet, amit most megosztok veled. Több ponton is tanúságos, ezért döntöttem, úgy, hogy közkincsé teszem.
Szóval, nagyon kedves, szimpatikus fiatal pár, határozott elképzelésekkel, és biztos stílusérzékkel. Ritka az ilyen ügyfél. Nem volt velük könnyű, sokat kellett keresni, hogy az elképzeléseiknek megfelelő, minőségi, mégis megfizethető burkolatokat találjunk. Azóta volt szerencsém látni a kész házat és mondhatom, érdemes volt annyit dolgozni vele! Már leszállítottuk az összes burkolatot, egyedül a különleges „metrós”csempére vártunk már. Az egész házban padlófűtés van. Egy nap kétségbeesetten hív az ügyfél, hogy azt mondta a burkoló, hogy a padlólap a mosókonyhába nem lesz jó, mert nem fagyálló, és padlófűtésre csak fagyálló padlólapot lehet tenni –szerinte.
Hát ekkora hülyeséget még nem hallottam, pedig nem ma kezdtem. Persze a szegény tulaj van a legnehezebb helyzetben. Hiszen halvány fogalma sincs az egészről. De a burkolónak lennie kellene, ha pedig nincs, akkor mélyen hallgatnia kellene. Hogy érthető legyen neked is, megpróbálom úgy elmondani, ahogy nekem mondták annak idején. Szóval kezdjük ott, hogy miért fagyálló a fagyálló padlólap? Hát attól, hogy a vízfelvétele nagyon kicsi, szabvány szerinti értéke van, mezei ember úgy sem érti, a lényeg, hogy kicsi. Ebből józan paraszt ésszel következik, hogy mivel nem szívja be magába a vizet, ezért a felvett víz, ha megfagy, nem feszíti szét a lapot. Joggal kérdezheted, hogy ennek mi köze a padlófűtéshez?
Hát az égvilágon semmi!
Milyen lapot lehet lerakni a padlófűtésre?
Bármilyet!
Miért?
Mert az égetett kerámiák hőtágulása azonos, egyébként nagyon kicsi. Ebben nincs különbség a beltéri és a kültéri fagyálló lapok között. Tehát az aljzatbeton hőmozgását a ragasztónak és a fugázónak kell tolerálnia, azoknak kell flexibilisnek lennie.
A lényeg, és ezt kellene tudni a burkolónak, az hogy, hogyan, és mivel van lerakva a padlólap. Padlófűtésre szigorúan csak flexibilis ragasztóval, szabad ragasztani, mélyalapozót sem árt használni ragasztás előtt. Ez megköti a port, és megakadályozza, hogy a beton hamar kiszívja a vizet a ragasztóból. A fugázónak is flexibilisnek kell lennie, és diletációt kell hagyni, ha túl nagy az összefüggő felület. Ezek mind az aljzat hőtágulása miatt kellenek. A padlófűtésnél a padló hőmérséklete általában 24-26 C°, a leghidegebb téli napokon lehet 30 C° közelében is. A kifogásolt burkolat egyébként, beltéri, valóban nem fagyálló, kis forgalmú helyiségekbe való padlólap volt. Nagyon helyes, 20×20-as méretű, fekete –fehér, pepitában lerakva.
Már mondjuk az is gyanús lehetne a burkolónak, ha értene hozzá, hogy sehol nem jelölik, külön a padlófűtésre rakható lapokat. Vajon miért? Mert minden lapot le lehet rakni padlófűtésre, a megfelelő technológiával. Mert itt a lényeg a mivel, és hogyanon van. Egyébként nekem, otthon a kazánházban /ahol a legmelegebb a padló, hiszen az összes cső ott megy be a padlóba/jó öreg Alföldi padlólapom van, immár 13 éve lerakva, de az égvilágon semmi baja nincs. Dehogyis fagyálló. Nem győzöm eleget hangoztatni, hogy a burkolónak burkolni kell tudni. Nem neki kell eldönteni, milyen csempét vegyél. Nem kell értenie a csempegyártáshoz. Nem is ért.
Ez egyébként egy túlképzett burkoló lehetett, mert a festők munkájában is talált kifogásolnivalót.
Igazi kincs az ilyen!

30 comments for “Milyen csempe való padlófűtésre? Burkoló, kontra burkolat.

  1. Müller Miklós
    2011. július 24. vasárnap at 22:04

    Kedves Katinka!

    Feleségem nagyon örült, hogy megtaláltam ezt az oldalt. Mi is ebben a témában voltunk bizonytalanok. Az egyik áruházban egy csempét kiválasztottunk ami nem fagyálló az áruházi leírás alapján. A burkolónk azt mondta, hogy szerinte az és jó a padlófűtés alá, de az áruházi dolgozó bizonygatta, hogy nem szabad padlófűtés alá lerakni (mert nem fagyálló). Ezen cikk nyomán viszont biztos megrendeljük a kérdéses csempét.
    Szeretém megkérdezni, hogy a padlófűtésnél a csempe lerakása előtt szükséges-e a rendszer többszöri felfűtése?

    Üdvözlettel

    Müller Miklós

    • Takács Katinka
      2011. július 25. hétfő at 04:41

      Kedves Miklós !

      Mindig nagy öröm nekem, ha kiderül, hogy segít valakinek az irkálásom!

      Örülök a kérdésnek, már akartam a témában erről is írni, most röviden:

      Igen, a padlófűtésre történő burkolás előtt az aljzatot mindig ki kell fűteni. Akkor is ha nyár van, és 35 fok.
      A kifűtést, szakszerűen 2 hétig kellene, fokozatosan emelve a teljesítményt, egészen 30-35 fok körüli hőmérsékletig felfűteni, majd ugyan ilyen fokozatosan csökkenteni, visszahűteni. A burkoláskor természetesen nem szabad mennie a fűtésnek. Erről jegyzőkönyvet is kellene készítenie a szakembernek, jellemzően ezt még nem szoktak.
      Röviden, erre azért van szükség, hogy az aljzatbeton alsó rétegeiből is ki tudjon jönni a benne maradt víz. Ha le van zárva a burkolattal, akkor is ki akarna jönni, csak nem tud, és képes elválasztani a lapot a ragasztótól. Tipikus jelenség az ilyen helyeken, hogy “felkopog” a burkolat, leginkább a falak mentén.

      Szóval ki kell fűteni.

      Örülök ha segíthettem!

      Az építkezéshez sok kitartást kívánok!

      További szép napot!

      Takács Katinka

  2. Szegedi Panni
    2012. március 8. csütörtök at 11:21

    Kedves Katinka!

    8 éve költöztünk be, 40 m2-es nappaliban, valamint a közös helységekben padlófűtés van, és ma reggel ugy szaladtam ki házból, mint akit kergetnek, mert olyan hangok voltak, amiből a ház azonnali összedőlésére tudtam csak gondolni. Amikor visszatértem lebegő járólapon sikerült visszatérnem. Ahogy szedegetem fel a járólapot néhány dolog nagyon feltűnt: nincs ragasztó a járólapon, a ragasztó alatt csak a szimpla beton van, és túl szűk a fuga. A kérdés most már csak annyi, miért most, amikor ez a tél még csak nem is volt olyan hideg, tavaly volt hogy többet fűtöttünk. Egyébként kandalló is van, és 99%-ban azt használjuk: csak akkor indul a központi fűtés, amikor a gyerekek is itthon vannak. Most várom az építési vállalkozót,, és a burkolót,miközben azon örömködök, hogy nemhajnalban történt, mert akkor a szívem is lehet kiugrott volna a helyéből. Akkor pedig ki rendezné ezt mind? 🙂
    Ja! Télen burkolt a szakember!
    Panni

    • Takács Katinka
      2012. március 8. csütörtök at 12:49

      Kedves Panni!

      Sajnos nem mindig derül ki, mi miért történik. Így látatlanban, illetve annak alapján amit leírtál, biztosan technológiai hibáról van szó. Ez azt jelenti, hogy vagy nem lett burkolás előtt kifűtve rendesen az aljzat, vagy nem volt megfelelő a ragasztó, esetleg nem volt dilatációs hézag hagyva. Azt mondod télen burkoltak, akkor az is lehet, hogy meleg volt a padló, és a ragasztóban lévő víz túl hamar kiszáradt mielőtt megköthetett volna rendesen. Az, hogy azt mondod a lapon nem volt ragasztó tipikusan arra utal, hogy nedves volt még a beton amikor leburkolták. Ilyenkor ahogy beindul a fűtés, az aljzatban lévő nedvesség kifelé igyekszik, de mivel a járólapon nem tud átjutni, a járólap és a ragasztó között gyűlik össze, és egyszerűen szétfeszíti.
      Hogy miért most?
      Ez is gyakori, hogy az ilyen hibák nem azonnal jelentkeznek, habár biztos vagyok benne, hogy volt néhány olyan lapotok eddig is amelyik “felkopogott”. Amikor megkopogtattad kongó hangot adott. Ezt talán úgy tudnám elmagyarázni, hogy biztosan hallottál már olyanról, hogy egy anyag elfárad. Ilyenkor is ez történik, lehet hogy a ragasztó jó volt, és bírta ezt a nagy feszítést egy darabig, de egyszer csak már nem bírta tovább, elfáradt.
      Az biztos hogy nem a burkolólap a hibás, hanem a burkoló.
      A kényszerű felújításhoz sok sikert és kitartást kívánok neked!

      További szép napot!

      Takács Katinka

      • Szegedi Panni
        2012. március 14. szerda at 13:53

        Kedves Katinka!

        Köszönöm a gyors választ!

        Amit írtál, és amit fentebb is olvastam, egyértelmű, hogy a burkoló hibázott, és kifelejtette a padlófűtés ténéyt, és a nagy felületet! Ezek tükrébe sem vállalja azonban a garanciát, mert tul vagyunk a 3 éves határidőn.

        Jelenleg a javítás tervezése zajlik, mert lap nem törött, és minél hamarabb jó vollna ha stabil padló lenne a talpunk alatt.

        Szép hosszú hétvégét kívánok!
        szeretettel: Panni

  3. Nóra
    2012. május 18. péntek at 15:23

    segítség!

    nekünk padlófűtésünk van itthon, van bármilyen kockázata ha fel szeretném veretni a csempét?

    • Takács Katinka
      2012. május 18. péntek at 17:16

      Kedves Nóra!

      Ha a padlófűtéses aljzatról fel szeretné verni a csempét, annak több kockázata is van.
      Először is, a felverés folyamán, esetleg megsérülhetnek a padlóban futó fűtéscsövek, és toldásra, javításra lehet szükség. Az igazán kockázatos az, ha a sérülés olyan kicsi, hogy nem vehető észre azonnal, hanem csak szép lassan szivárog belőle a víz és idővel eláztatja az aljzatot, és nyomáscsökkenést okoz a fűtésben.
      A másik ” kockázat” ha a csempe felverése során jön fel az aljzatbeton is, akkor nagyon komoly aljzatkiegyenlítésre lehet szükség, extrém esetben akár új aljzatbetonozásra is. Ez komoly költséggel is járhat.
      Persze az is nagyon könnyen előfordulhat, hogy minden gond nélkül feljönnek a lapok, és csak egy kicsit kell javítani a betont, és mehet is rá az új járólap.
      A bontásoknál az a legnehezebb, hogy mindezt nem lehet előre megmondani, addig nem derül ki amíg el nem kezdik csinálni.
      Remélem válaszommal tudtam segíteni!
      További szép napot , a felújításhoz sok sikert, kitartást kívánok!

      Takács Katinka

  4. Brezovszki Gábor
    2012. november 8. csütörtök at 19:28

    Kedves Katinka! Padlófűtés problémám,lehet-e, már meglévő burkolatra/kerámia/ újabb kerámialapot lerakni? Mindenki más véleményen van,és nem tudunk dönteni.Várom válaszodat!Köszönettel: egy tanácstalan felújitó.

    • Takács Katinka
      2012. november 8. csütörtök at 20:25

      Kedves Gábor!

      A rövid, és egyszerű válasz a kérdésedre. IGEN, LEHET !
      Az égetett kerámiák nagyon jó hővezetők, így a padlófűtés hatékonyságát nem befolyásolja. Esetleg egy kicsit később melegszik át a padló, de tovább is tartja a meleget. A kockázata, mint minden csempe csempére ragasztásnál az eredeti burkolat állapota. Ugyanis ha a meglévő burkolat nem elég stabil, nem tapad rendesen, akkor a két réteg együtt fog feljönni. A burkoláskor nem lehet meleg a padló, tehát működő fűtésre nem szabad ragasztani. A teljes száradás után, fokozatosan szabad a fűtést beüzemelni.
      A másik, a legfontosabb a legjobb ragasztó kiválasztása. A kiválasztáskor nagyon lényeges a padlólap mérete is. A ragasztónak amit választasz S1, vagy S2 jelölésűnek kell lennie, gyártótól függetlenül. A ragasztókról írtam bővebben a Burkolás Padlófűtésre című könyvemben, amit ingyen letölthetsz az ajándék könyv menüpont alatt : http://lakinta.hu/ajandek-konyv . Ha az eredeti padló felülete megkívánja akkor szükség lehet egy köztes réteg, úgynevezett tapadóhíd használatára. Ez egy általában műgyanta bázisú alapozó, ami a padlón egy olyan felületet alkot amihez a ragasztó jól tud tapadni.
      Ezeken a dolgokon nem érdemes spórolni.
      Remélem sikerült megválaszolnom a kérdésedet!
      Ha segíthetek még valamiben , örömmel állok rendelkezésedre!
      A felújításhoz sok sikert és kitartást kívánok!

      Takács Katinka

      • Nagy Zoltán
        2014. május 24. szombat at 19:56

        A járólap járólapra történő lerakásnál is flexibilis ragasztó kell?És a felfűtés is kell a padlófütésnél?
        Köszömöm.

        • Takács Katinka
          2014. május 26. hétfő at 10:41

          Kedves Zoltán!
          Köszönöm, a kérdését!
          Igen, a járólap járólapra ragasztásnál mindenképpen flexibilis ragasztó kell. Hogy mennyire legyen flexibilis, az attól függ, mekkora lapot akar mekkora lapra ragasztani. Minél nagyobb a méretkülönbség a meglévő, és az új burkolat között, annál “jobb” ragasztó kell hozzá.
          30×30-as méretnél nem nagyobb lapoknál elég egy C2TE jelölésű ragasztó (pl Mapei P9, Keraflex ) Nagyobb lapoknál érdemes egy S1jelölésű ragasztót választani. (pl. Mapei Keraflex S1).

          A padlófűtést ki kell fűteni burkolás előtt. Ennek több oka van, részletesen olvashat róla az ingyenesen letölthető Burkolás padlófűtésre című könyvemben. Letölthető innen:
          http://lakinta.hu/ajandek-konyv

          Remélem tudtam segíteni!
          A felújításhoz sok sikert és kitartás kívánok!
          Takács Katinka

  5. Brezovszki Gábor
    2012. november 9. péntek at 17:47

    Kedves Katinka!Válaszodat megkaptam,köszönöm a megerősitést bizonytalanságomban.Emlitetted az ideális padlólap méretet,de nem árultad el melyik is az .Szeretném hát ha elmondanád melyik méret az ideális padlófűtésnél.Az üzletekben nem igazán tájékoztatnak ilyen széleskörüen,és mivel én laikus vagyok ebben a témában minden tanácsot szivesen fogadok.Hálás köszönettel:Brezovszki Gábor

    • Takács Katinka
      2012. november 9. péntek at 18:43

      Kedves Gábor!
      Örülök, hogy segített a válaszom!
      Bármilyen méretű csempét választhatsz, ami neked tetszik! Csak választott ragasztó függ attól, hogy milyen méretű lapot választasz. Van olyan ragasztó amivel nyugodtan ragaszthatsz, egy 30×30-as lapot de egy 60×60-ashoz nem jó. Erre utaltam amikor a lapméretről beszéltem.
      Remélem így már érthető!
      A ragasztók adatlapján fel van tüntetve mekkora méretű lapokhoz ajánlják, ezek az interneten a gyártók honlapján elérhetőek.
      Ha bármi további kérdése van szívesen segítek!
      További szép napot kívánok!
      Takács Katinka

  6. jaszai bela
    2012. november 19. hétfő at 05:07

    Udvozlom

    lakasfelujjitasban vagyok. Bp. VII.ker.Akacfa u.-i ingatlan 3. emelet. Befejeztuk a gepeszetet padlofutes lesz a furdoszobaba. Alulrol 5 cm.-es nikecell szigeteltunk erre jott ra a csovezes.
    Mivel kis penzbol dolgozom, ezert muszaj vagyok sok mindent magam csinalni. Tobb mester embert is kerdeztem az aljazbetonozassal kapcsolatban. Mindenki a zsakosbetont javasolta perlittel vegitve. Ugyanis tobbek szerint a fodem illetve z alattam lako mennyezete megerezne , ha teljesen tiszta betont hasznalnek.

    Termeszetesen nem en fogok betonozni, mint ahogyan a gepeszetet is mesterre biztam, de szeretnek ebben a kerdesben feleloseggel donteni.

    On/Onok mit javasolnak padlofutes fele , aljazbetonnak???

    Tisztelettel varom valaszat! Jaszai Bela

    • Takács Katinka
      2012. november 19. hétfő at 09:34

      Kedves Béla!

      Előre bocsátom, hogy ez nem tartozik teljesen a szakterületemhez, hiszen én elsősorban hidegburkolatokkal foglalkozom, tehát azzal amit majd a betonra ragasztanak. Ezért utána néztem egy kicsit a kérdésnek. Az esztich betont az én is ajánlani tudom, tényleg jó dolog. A perlittel keverésben nem vagyok ennyire biztos, a perlit ugyanis hőszigetelő anyag! Igaz, hogy könnyíti a betont, de a szerkezetét is gyengíti, ezért ha járófelületre alkalmazzák akkor a minimális vastagsága úgy tudom 10 cm! Illetve a fűtést nem annyira szerencsés leszigetelni, szerintem. A födém teherhordó tulajdonságairól nyilván nem tudok nyilatkozni ezzel kapcsolatban mindenképpen statikus véleményét kell kérni, ez nem játék. Messze nem elég hogy egy mester úgy gondolja hogy nem bírná el, vagy elbírná a födém a plusz súlyt, szakemberrel meg kell nézetni.
      Úgy veszem észre a munka nagyján már túl vannak, pedig ilyen esetekben a legegyszerűbb az elektromos padlófűtés beszerelése lehetett volna. De ehhez már valószínűleg késő.
      A betonnal kapcsolatban meg kell kérdezni az esztrich gyártóját, hogy ajánljon terméket, illetve technológiát az adott helyzetre.
      Esztrich gyártó például a Baumit , az alkalmazástechnológiai tanácsadót érdemes felhívni, örömmel segítenek az ilyen kérdésekben. ( http://www.baumit.hu/front_content.php?idcat=1491) ,
      Illetve a Mapei szaktanácsadói is segítenek, persze a saját termékeikkel kapcsolatban ( http://www.mapei.com/HU-HU/contacts.asp )

      Remélem tudtam segíteni!

      Sok sikert kívánok a munkálatokhoz.

      További szép napot!

      Takács Katinka

  7. Rényi Károly
    2014. július 10. csütörtök at 20:59

    Kedves Katinka!

    Családi házban padlófűtést készítünk. Az aljzat elkészült. Kőrben a falak mentés 1 cm hungarocell csikkal. A padlófűtés csöveket lerakták különböző körökre osztva. A fűtés szerelő dilatálásra hivatkozva elvágta az acél hálót- több részre osztva a lakást-amit a kőműves még a betonozás előtt lerakott . A kőműves a betonozás után 2-3 cm mélyen bevágta a betont dilatációnak. A fűtésszerelő 1 cm hungarocell csíkot akar a bevágás helyett!!! A szoba közepére!! Kell ez? Nem elég körben az 1 cm és középen a bevágás? Hogy fog kinézni a szoba közepén a hézag?

    Gyors választ szeretnék kérni mert itt állunk beköltözés előtt !

    köszönettel egy kétkedő építkező.

    • Takács Katinka
      2014. július 11. péntek at 10:45

      Kedves Károly!

      Örülök, hogy olvassa a blogomat, annak nem annyira, hogy olyan kivitelezője van, akiben nem bízik meg szakmailag.
      Mint oly sokszor most is azt kell írjam, így látatlanban nehéz megmondani jó helyen van e a dilatáció. A dilatációra 15-20 négyzetméterenként szükség van, vagy olyan helyen, ahol az aljzatbetonba beletette a kőműves.Ilyen helyeken a burkolatot is ugyan ott kell dilatálni ahol a beton van, ellenkező esetben a beton mozgása képes eltörni, szétszakítani a kerámialapokat. Hogy a betonba, a dilatációba hungarocell csíkokat raknak az teljesen rendben van. Hogy ezt hova teszik arról nem tudok véleményt mondani, így. Igyekezni kell olyan helyre tenni ahol nem zavaró, de van, hogy muszáj látható helyre tenni. Ha nem hosszú a dilatáció, vannak speciális anyagok amivel rá lehet burkolni, de ez max 1,5-2 méter. Ha ennél hosszabb akkor a burkolatot is dilatálni kell. Ha a dilatációval párhuzamosan szeretnék lerakni a burkolatot akkor ez nem fog látszani, a burkolók onnan szokták elkezdeni a rakást, és így a falak mentén vágják be a lapokat, ez általában szépen megoldható, a dilatáció fölött a fuga helyett színazonos szilikont kell használni.A hungarocell nem látszhat ki, azt vissza kell vágni a beton szintjéig. Ha diagonálba (45 fokkal elforgatva) szeretnék rakni a burkolatot akkor már nem egyszerű, mert azt bizony meg kell vágni, és az látszik. Ezt önöknek kell eldönteni, hogy szeretnék.

      Remélem jól értettem a problémát, és tudtam segíteni. Amennyiben bármi további kérdése van, állok rendelkezésére!

      További jó munkát, és az új házban sok örömet, boldogságot kívánok!
      Takács Katinka

      20-394-7831

  8. Dandi László
    2015. február 21. szombat at 06:58

    Üdvözletem.

    szeretném kérdezni, hogy ha padlófűtésünk lesz az nyáron mennyire fog majd hideg lenni?
    Esetleg tud valamilyen megoldást erre?
    szeretném ha a lakásban télen nyáron is lehessen mezítláb járni.
    Válaszát előre is köszönöm.

    • Takács Katinka
      2015. május 5. kedd at 16:55

      Kedves László!

      Nyáron a kerámialapok átveszik a környezetük hőmérsékletét. Ez huszonpár fok is lehet. A hűvös padló nyáron kifejezetten jó érzés, nem véletlenül a mediterrán területeken mindenhol a kerámiapadlók használatának hagyománya. A gond inkább az átmeneti időszakban van, tavasszal és ősszel. Ilyenkor fűteni még, vagy már nem kell, de főleg az ájszakai hőmérséklet nem túl meleg. Ilyenkor kellemetlen lehet a hideg padló érzése. Ezért javasolt a kombinált fűtés tervezése. A szobákban radiátor, melegburklattal a közösségi terekben és a vizes helyiségekben járólap. A hideg ellen szőnyegezéssel lehet védekezni.
      Jómagam évtizedek óta padlófűtéses házban élek, nagyon szeretem, az említett dolgok ellenére. Remélem önök is szeretni fogják!
      További szép napot!
      Takács Katinka

  9. Szûcsnê
    2015. március 26. csütörtök at 18:54

    Kedves Katinka! 30 ève keszult padlófűtêsünk burkolatát most cserêltuk le. A fűtêst mikor lehet bekapcsolni? 30×60 as granit lapot 2mm.-es fugával remélem nem fog feljonni.

    • Takács Katinka
      2015. május 5. kedd at 15:36

      Kedves Olvasó!

      A ragasztó adatlapján meg kell nézni, az adott ragasztó teljes kötésidejét. A kötésidő elteltével elméletileg a fűtés bekapcsolható. Pontos információkért a ragasztó gyártóját kell keresnie!
      További szép napot!

  10. psycho
    2015. július 6. hétfő at 07:50

    Nem fagyálló alföldi padlólap? Nem rémlik, hogy lett volna nem fagyálló lapjuk. Sztem tévedsz

    • Takács Katinka
      2015. július 6. hétfő at 14:52

      Kedves Psycho!

      Örülök, hogy olvassa a blogomat!
      Nem, nem tévedek, még mindig van belőle néhány darab kimaradva. Egyszerű vörösagyag lap, elég gyenge kopásállósággal, nem fagyálló.
      Remélem tudtam segíteni!

      További szép napot!

      • Pycho
        2015. szeptember 18. péntek at 07:51

        Régi Alföldi lap vörösagyaggal? Ez Zalakerámiára volt jellemző. 15 éves Alfödi csempéknek is fehér volt az alapanyaga. Forgalmaztuk az Alföldi gyár termékeit, söt korabeli katalógusok is megvannak de kis vékonyka 20×20 as padlójuk is fagyálló volt, és nem vörösagyagon. Esetleg típust kérhetnék? Csak kíváncsi vagyok nem fárasztani akarom!

  11. Veronika
    2016. július 21. csütörtök at 08:39

    Kedves Katinka!

    Házépítésbe kezdtünk, és most tartunk a burkolásánál (padlófűtés van). Egy olyan kérdésem lenne, hogy a padlófűtést be kell-e kapcsolni előtte?

    Köszönettel:
    Veronika

    • Takács Katinka
      2016. október 27. csütörtök at 07:05

      Kedves Veronika!

      Köszönöm a kérdéséét!
      Igen nagyon fontos, hogy burkolás előtt a padlófűtést mindenképpen be kell kapcsolni! Jól ki kell fűteni az aljzatot, hogy a benne maradt víz távozni tudjon. Ezzel elkerülhető hogy a burkolat elváljon a ragasztótól.
      Ezeket a dolgokat a burkolójának tudnia kellene!
      Remélem tudtam segíteni!

  12. Dara Katalin
    2016. szeptember 29. csütörtök at 04:32

    Kedves Katinka!

    20×80-as gres lapot szeretnénk padlófűteshez letenni új házban esztich betonra.
    1/3-os eltolasnál Hány cm-es fugát használjunk?
    Ragasztóból elegendő a Mapei Adesital vagy kell jobb ragasztó?
    LB Knauf S1-ről vélemény?
    20×50 -es csempéhez mekkora fugát használjunk?
    Előre is köszönöm válaszát!

    További szép napot! 🙂

    • Takács Katinka
      2016. október 27. csütörtök at 06:56

      Kedves Katalin!

      Köszönöm az érdeklődését!
      A fuga méretét a lap méretpontossága határozza meg. Hiába szeretnék én 2 mm fugát ha a lapok között nagy a méreteltérés nem fogom tudni lerakni csak nagyobb fugával.
      Ha nem élvágott a lap akkor én a 3 mm fugát javasolom minimum.

      Én egy Keraflexet minimum tennék ez alá a lapméret alá. Az S1 ragasztó nagyon jó ragasztó, mindegy hogy ki gyártja. Konkrétan az LB termékeit nem nagyon ismerem, de ezt bátran megvenném.

      Remélem tudtam segíteni!
      Az építkezéshez felújításhoz sok sikert kitartást kívánok!

  13. Káplár Zita
    2016. december 27. kedd at 22:16

    Kedves Katinka. Párommal kinéztünk egy nagyon szép,famintázatú kerámialapot.Pontosan nem tudom a vastagságát,de igen vastagnak tűnik.Rendesen át fog melegedni?A mostani sokkal vékonyabb és nagyon jó meleg a lakás. Köszönöm válaszát.

    • Takács Katinka
      2017. január 2. hétfő at 09:55

      Kedves Zita!
      A vastag kerámia lap is nagyon jól át tud melegedni,mivel a kerámia nagyon jó hővezető. A vastagabb lapok jobban is tartják a hőt, tovább maradnak melegek. Nem kell emiatt aggódnia, nyugodtan vegyék meg a vastag járólapot!
      Remélem tudtam segíteni!
      Sok sikert kívánok a felújításhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.