Csempetrendek, trendi csempék. Mi a divat a fürdőszobában?

Most persze nem a köntös és törölköző divatról fogok beszélni, hanem a csempe, burkolat divatról.

Mindenki a saját bőrén, meg a hitelcsekkjein érzi, hogy válságos időszakot élünk. Ez, ha

A Paradyz gyár újdonsága élénk színekben

lehet, hatványozottabban érződik az építőiparon, és a hozzá kapcsolódó iparágakon, így a csempegyártáson is. Az Olasz és a Spanyol csempegyárak is megsínylették és sajnos még ma is sínylik ezt az időszakot . Sok kis gyár bezárni kényszerült, viszont nem egy esetben tapasztaljuk, hogy egy-egy népszerű terméket, már más gyár gyárt. Más néven, más dobozban, ugyan az a csempe. Ugyan akkor nagy a nyomás, főleg a piacvezető nagy gyártókon, hogy minden ősszel, amikor a szakma krémje összegyűlik a Cersai kiállításon, kirukkoljanak valami nagyon újjal, ütőssel, amitől tátva marad a vásárlók, meg a konkurencia szája.

Viszont, mint említettem, válság van, ezért a gyáraknak, nem nagyon van arra pénzük, hogy kifejlesszenek egy burkolólap szériát, ami aztán vagy bejön, vagy nem. Az évek során sok ilyen egy nyarat megért burkolatot láttunk, szép reményekkel indulnak, de mivel az eladások messze elmaradnak a várakozástól, csakhamar kivonják a gyártásból.

 Az kellemetlen, ha te, mint vásárló beleszaladsz egy ilyenbe.  Mondjuk, megtetszik, megveszed, 2-3 év

A természetes kő, a Porcelanosa csoporttól

múlva csinálsz egy kis átalakítást, bővítesz, és kéne még néhány négyzetméter csempe. Csakhogy már nem gyártják. Erre nincs garancia. Ezért mondom mindig, hogy legalább egy dobozzal minden csempéből el kell tenni, ha apróbb javítások, bontások válnálak szükségessé, legyen mihez nyúlni. Minden héten jönnek hozzám az ügyfeleim, akik egy kis darab csempét szorongatva keresnek valami hasonlót pótlásra.  Mert csőtörés volt, vagy kivettek egy ajtót, lebontottak egy falat, vagy a gyerek elejtette az öntöttvas lábost, és az végigpattogva a konyhán, 3 padlólapot ripityára tört. Ilyenkor nagyon jó lenne, ha lenne eltéve egy doboz padlólap, falicsempe. Nem is drágább előre megvenni, mint bekocsikázni a várost, feltelefonálni a fél országot, hogy szerezzél az áhított lapból még 10 darabot. Persze ha eltelt már jó pár év, az esélye, hogy találsz még olyat, egyre csökken. Ha valami csoda folytán találsz, akkor is már más gyártás, a színárnyalata szinte biztosan nem lesz olyan, mint a már meglévőnek. Persze egy komplett átalakításra nem, lehet felkészülni előre.

Kicsit elkalandoztam.

Szóval a válság miatt a nagyok sem nagyon kísérleteznek, hanem igyekeznek biztosra menni, újabb

Rokokó luxus a Perondától

famintás lapokkal jönnek ki, és gondolnak az erősen árérzékeny vásárlói rétegre. Értem ezt úgy, hogy nem csak a felső kategóriás lapoknál láthatunk újdonságokat, hanem a közép, alsó közép kategóriánál is.

Hogy egészen pontosan mi a divat?

Erre leginkább azt szoktam mondani, hogy ugyan az a helyzet, mint az öltözködésben. Minden divat. De tényleg.

Visszavonhatatlanul és töretlenül hódítanak a famintás, illetve fahatású járólapok, falicsempék. Néhány éve megjelentek az új generációs márvány mintás lapok, ezek megtévesztésig hasonlítanak az eredeti márványra. Általában nagyméretűek, és élvágottak. Ezeket a már bevált termékcsaládokat egy-egy új díszítőelemmel, dekorcsíkkal újítják meg.

Jellemző irányzat még a kőhatású járólapok falicsempék. Ezek változatos méretűek, felületűek,

A római fürdők hangulata a Ragnotól

a természetes követ utánozzák. Jellemző törekvés a lapok sokfélesége, hogy mintában és színárnyalatban dobozon belül is sokfélék legyenek, így még jobban hasonlítsanak a természetes kövekhez. A színek visszafogottak, pasztell barnák, bézsek, szürkék. Jellemző kiegészítő az indás, vagy csíkos, esetleg barokk mintás, tapétaszerű dekorlap.

Még mindig divat a fekete-fehér, ennek számtalan variációja. A minimalistától kezdve a barokkmintáson át a retróig, minden stílusban megtalálható a fekete-fehér. Egyik nagy kedvencemről van szó, de úgy tapasztalom, hogy a vásárlók ritkán választják. Pedig egy igazi időt álló dizájn, ami pont olyan aktuális lesz 10 év múlva, mint most.

Vannak próbálkozások a nagyon színes csempék irányában is, megjelentek , igaz nem túl nagy számban a neon színű csempék is, neonzöld, nagyon lila, vagy akár ciklámen, türkiz színekben. Hogy ezek mennyire lesznek sikeresek, az nehezen megjósolható. Szerintem, nem különösebben.

Famintás újdonság a Ragnotól

 

Változatlanul divat a virágminta, levélminta. Ezek nagy dekorcsempéken, összefüggő tapétaszerű dekort alkotva társulnak csíkos, sima, fényes, matt csempékhez egyaránt.

 Ami még érdekesség, hogy megjelentek, már tavaly, és idén, bővülnek, az én úgy nevezem, kastély stílusú csempék. Azok a luxusburkolatok amikről messziről ordít, hogy ez bizony nagyon drága. Rokokó és barokk kacskaringókat felsorakoztató aranyak, csillogás, a mesés kelet pompáját  idéző perzsa minták padlón és falon. Ez mind, a luxusfüdőszoba hamisítatlan érzésével próbálja megfogni a jelenleg leginkább fizetőképes Orosz, és Arab vásárlóréteget.

Dióhéjban ennyit a csempedivatról. A közeljövőben igyekszem konkrét családokat is bemutatni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.